Regulamin sklepu

Poniższy Regulamin określa ogólne warunki sprzedaży obowiązujące w naszym sklepie internetowym dostępnym pod adresem https://www.enzopolska.pl/, prowadzonym przez Enzo Polska Grzegorz Głogowski, Anny Jagiellonki 24A, Gliwice 44-109, NIP: 9441857579, REGON: 122463122. Działalność gospodarcza jest zarejestrowana w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), prowadzonej przez Ministra właściwego do spraw gospodarki.

 

Zakres obowiązywania regulaminu

Regulamin dotyczy zamówień składanych przez Konsumentów i Przedsiębiorców poprzez nasz sklep internetowy.

Zgodnie z artykułem 22 Kodeksu cywilnego, Konsumentem jest osoba fizyczna, która dokonuje czynności prawnej z przedsiębiorcą niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Przedsiębiorcą, zgodnie z artykułem 43 Kodeksu cywilnego, może być osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy przyznają zdolność prawną i która prowadzi działalność gospodarczą lub zawodową we własnym imieniu.

Regulaminy i Ogólne Warunki Handlowe innych Przedsiębiorców nie mają zastosowania, chyba że wyrazimy na to wyraźną, pisemną zgodę, wtedy staną się one częścią umowy.

 

Zawarcie umowy

Po kliknięciu na stronie podsumowania zamówienia w przycisk potwierdzający i finalizujący zamówienie, składają Państwo wiążące zamówienie na produkty znajdujące się w koszyku zakupowym. Umowa sprzedaży zostaje zawarta w momencie zarejestrowania Państwa zamówienia w systemie informatycznym naszego sklepu internetowego. Po złożeniu zamówienia otrzymają Państwo od nas wiadomość e-mail potwierdzającą zamówienie i zawarcie umowy.

 

Umowę sprzedaży można zawrzeć w intresującym Państwa języku.

Zachowujemy treść umowy i przesyłamy Państwu dane dotyczące zamówienia oraz nasz Regulamin drogą elektroniczną, na podany przez Państwa adres e-mail. Dodatkowo, informacje dotyczące Państwa zamówień są dostępne za pośrednictwem konta klienta. Regulamin jest również udostępniany na naszej stronie internetowej w sposób umożliwiający Państwu jego pozyskanie, odtworzenie i utrwalenie treści.

 

Dostawa produktów

W niektórych przypadkach do podanych cen produktów mogą zostać doliczone koszty przesyłki. Zamówione produkty są dostarczane za pośrednictwem firm kurierskich, które współpracują z nami. Szczegółowe informacje dotyczące dostępnych sposobów, terminów dostawy oraz kosztów przesyłki są prezentowane w trakcie składania zamówienia oraz w specjalnej zakładce informacyjnej na stronie naszego sklepu.

Oferujemy również możliwość osobistego odbioru produktów pow. 100 zł. (wyłącznie zamówień złożonych oraz uprzednio opłaconych – po wcześniejszym umówieniu się z naszym działem obsługi klienta na konretny dzień oraz godzinę)

pod adresem: Enzo Polska Grzegorz Głogowski, Anny Jagiellonki 24A, 44-109 Gliwice, w następujących godzinach:

  • Poniedziałek - Czwartek: 7:00 - 15:00

  • Piątek: 7:00 - 14:00

 

Płatności

W naszym sklepie internetowym oferujemy Państwu różne formy płatności, w tym:

  1. Płatność za pobraniem przy odbiorze przesyłki - można dokonać płatności gotówką przy odbiorze zamówionych produktów.

  2. Płatności elektroniczne (e-płatności) - umożliwiamy płatności online za pośrednictwem serwisów płatności internetowych. Akceptujemy różne metody płatności, takie jak karty kredytowe, karty debetowe oraz systemy płatności elektronicznych.

  3. Płatność tradycyjnym przelewem na rachunek bankowy naszego sklepu - w przypadku wyboru tej formy płatności, po złożeniu zamówienia, prześlemy Państwu dane do realizacji przelewu drogą e-mailową.

  4. Dodatkowo, za pomocą pośredników mogą Państwo skorzystać z odroczonej bądź ratalnej płatności.

Proces realizacji zamówienia rozpocznie się po zaksięgowaniu pełnej kwoty płatności na naszym koncie. Zamówione produkty pozostają własnością sklepu do momentu pełnej zapłaty ceny sprzedażowej.

Szczegółowe informacje dotyczące dostępnych sposobów płatności, w tym zintegrowanych serwisów płatności internetowych, rodzajów e-płatności oraz ewentualnych dodatkowych kosztów, są prezentowane podczas składania zamówienia oraz na stronie naszego sklepu w specjalnej zakładce informacyjnej dotyczącej płatności.

 

Prawo do odstąpienia od umowy

Zgodnie z przepisami prawa, konsumenci oraz przedsiębiorcy, dokonujący zakupu niezwiązanego z prowadzoną przez nich działalnością gospodarczą, posiadają prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od dnia odebrania towaru.

 

Procedura zwrotu towaru 

Sprzedawca zobowiązuje się zwrócić Klientowi wszystkie otrzymane płatności niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany przez Klienta o decyzji w sprawie wykonania prawa Odstąpienia.

W przypadku zwrotu części zamówienia koszty dostawy nie są zwracane.

Zwracając uzyskane świadczenie w postaci zamówionego towaru, Klient jest proszony o odesłanie lub przekazanie rzeczy wraz z dowodem zakupu np. paragonem, fakturą VAT lub innym dowodem zawarcia transakcji (np. potwierdzenia płatności kartą czy wyciągu z konta) oraz oświadczeniem o odstąpieniu od umowy wraz z numerem konta, na które zwrócone zostaną środki.

Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu (odesłania/przekazania/opakowania) rzeczy (Art. 34. § 1. ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta)

Zwrotowi podlegają tylko i wyłącznie towary nieużywane, nie posiadające znamion użytkowania.

Klient jest odpowiedzialny wobec sprzedawcy za zmniejszenie wartości rzeczy w związku z korzystaniem z niej w nieodpowiedni sposób. Ma prawo zbadać charakter, cechy i funkcjonowanie towaru w taki sposób, w jaki mógłby to uczynić w sklepie stacjonarnym. Nie może jednak używać rzeczy w sposób nieograniczony. Jeśli tak robi, Sprzedawca ma prawo obciążyć go dodatkowymi kosztami w związku ze zmniejszeniem wartości towaru (Art. 34. § 4. ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta)

Zwroty Produktów wysyłane na koszt Sprzedawcy lub za pobraniem nie będą przyjmowane.

Postanowienia niniejszego regulaminu nie stosuje się do Kupujących nie będących konsumentami w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego (Dz.U. Nr 16 poz. 93 z późn. zm.) tj. osób dokonujących czynności prawnych związanych bezpośrednio z prowadzoną przez nich działalnością gospodarczą lub zawodową. Towar zakupiony przez Przedsiębiorcę nie podlega zwrotowi.
Firma nie przyjmuje paczek ze zwrotami za pobraniem.

 

Jesteśmy jedynie sklepem internetowym.Wszelkie zwroty towaru należy wysłać na adres:

Enzo Polska Grzegorz Głogowski, Anny Jagiellonki 24A, 44-109 Gliwice

bądź do jednego z naszych punktów w Twoim kraju.
 

Szkody powstałe podczas transportu

Dla Konsumentów:

W przypadku zakupu konsumenckiego na odległość, nasz sklep zawsze ponosi ryzyko uszkodzenia lub utraty produktu podczas transportu. Jeżeli zamówiony towar posiada uszkodzenia opakowania zewnętrznego bądź produktu wewnątrz – należy niezwłocznie (podczas odbioru przesyłki bądź maksymalnie do 7 dni od dnia jej odebrania) zgłosić zastrzeżenia przewoźnikowi oraz spisać protokół szkody stanowiący podstawę do składania ewentualnych roszczeń względem przewoźnika oraz kontakt z nami.

 

Dla Przedsiębiorców (z wyjątkiem osób fizycznych, które zawierają umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, pod warunkiem że umowa ta nie ma charakteru zawodowego, czyli są tzw. "quasi-konsumentami", a także przedsiębiorców jednoosobowych korzystających z niektórych praw konsumentów):

Kwestia odpowiedzialności za dostarczenie towaru wygląda inaczej niż w przypadku konsumentów. Ryzyko utraty lub uszkodzenia produktu w czasie transportu, przechodzi na Państwa w momencie przekazania go przez nas spedytorowi, przewoźnikowi lub innemu podmiotowi odpowiedzialnemu za wysyłkę. Nie ponosimy odpowiedzialności za utratę, uszkodzenie lub uszczerbek na produkcie, które wystąpiły po jego przekazaniu do przewozu i przed jego dostarczeniem, ani za opóźnienia w dostarczeniu przesyłki spowodowane przez przewoźnika.

 

Proszę zauważyć, że odpowiedzialność za szkody powstałe w czasie transportu różni się dla Konsumentów i Przedsiębiorców, dlatego ważne jest zapoznanie się z odpowiednimi warunkami w naszym regulaminie.

 

Reklamacje z tytułu gwarancji

Gwarancja obejmuje wszelkie wady ujawnione w okresie, o którym mowa w § 2 ust. 1 OWG, powstałe z przyczyn tkwiących w Produkcie.

Wady lub uszkodzenia Produktu ujawnione w okresie gwarancji powinny zostać zgłoszone Gwarantowi niezwłocznie, nie później jednak niż 7 dni od daty ich ujawnienia.

Produkt, w którym stwierdzono wadę powinien zostać niezwłocznie wyłączony z użytkowania pod rygorem utraty gwarancji.

Procedurze gwarancyjnej podlegają wyłącznie produkty kompletne, zdatne do weryfikacji serwisowej, pozbawione wad i uszkodzeń mechanicznych będących wynikiem czynników zewnętrznych.

Kupujący zobowiązany jest dostarczyć produkt w opakowaniu, uniemożliwiającym uszkodzenie produktu podczas transportu. Odpowiedzialność za uszkodzenia wynikające z nieprawidłowego zabezpieczenia towaru na czas wysyłki ponosi kupujący. 

W przypadku nieuzasadnionej reklamacji (reklamacji sprawnego urządzenia lub gdy uszkodzenie powstało z winy klienta) zgłaszający reklamację zostanie obciążony kosztami ekspertyzy oraz zobowiązany będzie do odebrania przesyłki na własny koszt.

Sprzęt nie odebrany z magazynu w ciągu 1 miesiąca od wydania opinii oraz poinformowania klienta o konieczności odebrania towaru, ulega utylizacji.

 

Gwarancją nie są objęte wady Produktu wynikłe z:

a) uszkodzeń mechanicznych,

b) użytkowania niezgodnego z zaleceniami instrukcji obsługi lub przeznaczeniem Produktu,

c) zdarzeń losowych, w tym wyładowań atmosferycznych, pożaru, zalania, działania wysokich temperatur i czynników chemicznych,

d) niewłaściwej instalacji (montażu) i konfiguracji (niezgodnej z zasadami zawartymi w instrukcji),

e) wadliwego działania innych instalacji (np. elektrycznej, grzewczej itp) i/lub urządzeń mających wpływ na działanie Produktu,

f) zastosowania Produktu niezgodnie z jego przeznaczeniem,

g) nieprawidłowego montażu, konserwacji, magazynowania i transportu Produktu.

 

Gwarancją nie są objęte materiały eksploatacyjne, elementy nie wytworzone bezpośrednio przez Producenta, a także elementy objęte gwarancją podmiotów trzecich.

Naruszenie przez Klienta zabezpieczeń Produktu (plomb, naklejek gwarancyjnych, naklejek zawierających numer seryjny), a także dokonanie przez Klienta jakichkolwiek modyfikacji urządzenia lub napraw urządzenia – skutkuje wygaśnięciem niniejszej gwarancji.

Gwarant nie odpowiada za szkody i straty powstałe w wyniku niemożności korzystania z urządzenia będącego w naprawie.

Stosunek prawny pomiędzy nabywcą urządzenia i Gwarantem regulowany jest wyłącznie postanowieniami niniejszej gwarancji. Dalej idące roszczenia odszkodowawcze są wyłączone chyba, że wynikają one z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.


 


 

Zgłoszenie i procedura gwarancyjna

za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:reklamacje@enzopolska.pl

na piśmie na adres: Enzo Polska Grzegorz Głogowski, Anny Jagiellonki 24A, 44-109 Gliwice

kontakt telefoniczny jest możliwy pod numerem telefonu:+48 32 555 04 75

Reklamowany towar należy odesłać na adres sprzedawcy Enzo Polska ul. Anny Jagiellonki 24a 44-109 Gliwice wraz z dowodem zawarcia transakcji oraz formularzem reklamacyjnym, zawierającym dane Kupującego oraz opis reklamowanej wady. Firma nie przyjmuje paczek ze zwrotami za pobraniem.

    W celu przyspieszenia zgłoszenia, prosimy o podanie szczegółowych informacji dotyczących reklamacji oraz w przypadku zgłoszeń mailowych bądź pisemnych o dołączenie zdjęcia bądź filmu przedstawiającego wadliwość towaru. W przypadku braku elementów w otrzymanym zamówieniu, prosimy o przesłanie zdjęć wszystkich dotychczas otrzymanych – w celu indentyfikacji brakujących części.

    Koszt przesyłki reklamowanego produktu ponosi klient. W przypadku uznania zgłoszenia reklamacyjnego, mają Państwo prawo do zwrotu poniesionych kosztów.Jeśli sposób dostarczenia Produktu wybrany przez Kupującego jest inny niż najtańszy sposób dostarczenia proponowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu kosztów przekraczających koszt najtańszej wysyłki (Art. 33 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku  o prawach konsumenta)

     

    Reklamacje z tytułu Rękojmi

    Sprzedawca odpowiada względem Konsumenta jeżeli rzecz sprzedana na wadę fizyczną lub prawną (Rękojmia), wedle reguł określonych ustawą Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964, nr 16, poz. 93 z późn. zm.), a zatem Reklamacja towaru może nastąpić ze względu na wadę fizyczną, którą polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową lub ze względu na wadę prawną, w szczególności jeżeli rzecz sprzedana stanowi własność osoby trzeciej.

    Kupujący może złożyć reklamację z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy Kupującemu.

    Zgodnie z Art. 559 Kodeksu Cywilnego, sprzedawca odpowiada za wady, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili. Tym samym sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wady produktu powstałe na skutek działania kupującego.

    Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi ma zastosowanie jedynie dla Kupujących będących Konsumentami. Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (Art. 22. ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny).

    Wszelkie zgłoszenia reklamacyjne nadsyłane przez Przedsiębiorców, rozpatrywane będą na Ogólnych Zasadach Gwarancji sklepu internetowego Enzo Polska.

     

    Terminy

    Wszelkie zgłoszenia z tytułu gwarancji rozpatrywane będą w możliwie najkrótszym terminie nie przekraczającym 14 dni roboczych od dnia przyjęcia urządzenia fizycznie do serwisu.

    W przypadku uznanych zgłoszeń, wady będą usuwane w możliwie najkrótszym terminie. W przypadku konieczności sprowadzenia części zamiennych z zagranicy, Gwarant zastrzega sobie prawo wydłużenia okresu wykonania świadczenia gwarancyjnego o okres niezbędny do sprowadzenia i/lub wyprodukowania ww. części, nie dłużej jednak niż o 90 dni.
     

    Pozostałe warunki

    Gwarant dopuszcza możliwość wykonania odpłatnych napraw serwisowych produktów, w tym także napraw pogwarancyjnych, których warunki będą każdorazowo ustalane pomiędzy Kupującym a Gwarantem.

    W sytuacji, gdy zakup został dokonany na fakturę (FV) i produkt okazuje się uszkodzony, zastrzegamy sobie prawo do odmowy przyjęcia zwrotu. W takim przypadku prosimy o niezwłoczne skontaktowanie się z naszym działem obsługi klienta, aby omówić dalsze kroki postępowania.

     

    Usługi świadczone drogą elektroniczną

    W celu korzystania z naszego sklepu internetowego, w tym do przeglądania asortymentu oraz składania zamówień niezbędne jest posiadanie urządzenia multimedialnego z zainstalowaną przeglądarką internetową i dostępem do sieci Internet oraz poczty elektronicznej. W ustawieniach przeglądarki zaleca się włączenie możliwości obsługi skryptów JavaScript oraz zapisu plików Cookies. Użytkownicy zobowiązani są do korzystania ze sklepu internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.

    Podejmujemy wszelkie niezbędne działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania serwisu i interfejsu naszego sklepu internetowego w zakresie jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązujemy się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie zgłoszone przez użytkowników nieprawidłowości i problemy techniczne.

    Powyższe dotyczy również możliwości zapisania się do newslettera lub opcjonalnej możliwości założenia konta klienta – jeżeli usługi te są świadczone w ramach naszego sklepu. O wszelkich wykrytych nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu i usług naszego sklepu internetowego mogą nas Państwo powiadomić za pośrednictwem danych kontaktowych wskazanych w punkcie powyżej. W reklamacji dotyczącej nieprawidłowości związanych z technicznym funkcjonowaniem serwisu sklepu internetowego prosimy o wskazanie rodzaju oraz daty wystąpienia nieprawidłowości.

     

    Postanowienia końcowe

    Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ma na celu naruszenia ustawowych praw Konsumenta. W przypadku jakichkolwiek sprzeczności postanowień niniejszego Regulaminu z prawami Konsumentów wynikającymi z powszechnie obowiązujących przepisów – w miejsce zakwestionowanych postanowień Regulaminu stosowane będą zawsze ustawowe regulacje.

    W przypadku Przedsiębiorców dla wszystkich umów zawartych z nami obowiązuje prawo polskie z wyłączeniem Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów.

    W przypadku Przedsiębiorców, osób prawnych prawa publicznego lub wyodrębnionych podmiotów publiczno-prawnym, sądem wyłącznie właściwym dla rozstrzygania wszystkich sporów wynikających ze stosunków umownych między nami i Państwem będzie sąd właściwy dla naszej siedziby. Zdanie poprzednie nie dotyczy osób fizycznych zawierających umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tych osób charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nie działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.